Museum Catharijneconvent

kronkel

Maandag 17 februari zijn we naar het museum geweest. In twee groepen hebben we een deel van het museum bekeken. De schilderijen die we bekeken hebben, werden besproken en hadden betrekking op de vervolgopdracht: debatteren. De ene groep heeft gesproken over verplichte kleding op school (schooluniformen) en de andere groep over het wel of niet geven aan bedelaars. Er zijn argumenten bedacht vóór- en tegen de stellingen om vervolgens het debat aan te gaan. Eén groep was vóór het geven aan bedelaars en de andere groep was tegen. De leerlingen konden niet zelf kiezen in welke groep ze kwamen, maar werden ingedeeld. Het kwam dus voor dat hun eigen mening anders was dan de groep waarin ze zaten. Hoe moeilijk is het dan om met goede argumenten te komen en deze te onderbouwen. Het begin ging daardoor wat moeizamer, maar tegen het einde van de oefening werden er goede argumenten gegeven. Het was jammer om de oefening te stoppen….. Gelukkig komt er nog een moment waarop ze hun debating skills kunnen laten zien.